Gondoltad volna, hogy ez a 10 autótípus volt a legtöbbet szervizben, a 2021-es évben?

A Solera Autodata, az autóipari szakemberek világszerte vezető információ szállítója, közzé tette a legtöbbet szervizelt járművekről szóló jelentését. Mi pedig most megnézzük egyesével, hogy vajon ezeknél az autótípusoknál mi a jellemző, mit érdemes tudni az adott gépjárműről.

Gondoltad volna, hogy ez a 10 autótípus volt a legtöbbet szervizben, a 2021-es évben?

10. Nissan Qashqai+2 (J10)

A tizedik helyen végzett a tágas crossover. A nagy testű, hétüléses autó feltűnően sokat fogyaszt, de kényelem szempontjából csillagos ötös. A Qashqai azoknak való, akik szeretnek magasabban ülni a forgalomban, így rálátnak kényelmesen mindenre. Kellően tágas, könnyű benne mozogni, pakolhatunk bele bőven. Így egy nagy vásárlás vagy nyaralás során sem kell attól tartanunk, hogy nem férünk el. Városban, országúton egyaránt csendesen fut a Qashqai+2. Rugózása kifejezetten kényelmes, mégis a sok pozitívuma mellett, bizony sokszor jár szervizbe ez az autótípus a lista alapján.

9. BMW 3 Series (E90/91/92/93)

Sok ember vágya a BMW 3-as széria, remek autónak is mondhatjuk, de szervizigényére mindenképp érdemes felkészülni. Legtöbbször motor problémák miatt érkeznek az Ügyfelek ennél az autó típusnál. Benzines és dízeles változatban egyaránt előfordulnak a motorproblémák. Tapasztalatok szerint az N-es motoroknál több javításra számíthatunk, mint az M-es motorkódúaknál. Üzemanyagtól függetlenül jelentkezhet az N-es motoroknál a vezérműlánc megnyúlása, lánckerekek kikopása, de a vezérlőműlánc elszakadása is előfordul, akár 100.000 kilométernél kevesebbet futott motorokban is.

8. Ford Fiesta (‘08)

A Ford Fiesta a praktikusságon alapszik. Belső térben is érezhető, az egyszerűség és a hosszú távú stabilitás. Minden egyben van, de ne várjunk ettől az autótól kényelmet, hisz a unkcionalitás nyert. Ez a modell egyébként a törésteszten is rendkívül jól szerepelt. Frontális ütközésnél és a gyermekek védelméért is négy csillagot kapott az ötből, ami nem rossz eredmény egy ilyen kis autótól. Szervizelésnél a legtöbbször az elromló ablaktörlőmotorra és csomagtérajtóra panaszkodnak, de más apró hibával is lehet számolni.

Gondoltad volna, hogy ez a 10 autótípus volt a legtöbbet szervizben, a 2021-es évben?

7. Ford Focus

Volt idő, amikor hazánkban ez az autótípus akkora népszerűségnek örvendett, hogy a hazai újautó-eladásokat is vezette, így bőven van miből válogatni a használtautó piacon is. A mai napig igencsak közkedvelt autótípusról van szó és szervizbe is gyakran járnak velük az Ügyfelek. A benzinmotoros autóknál sokszor előfordul a gyújtáshiba, gyakori a gyújtógyertya cserélése. Többször is panaszkodtak az Ügyfelek arra, hogy a szervoszivattyú hal meg, de az is előfordul számos esetben, hogy a szervócsövek egyikénél kinyomja az olajat és ez okoz problémákat.

6. Opel/Vauxhall Astra-J

Prémium hatású belső tér, kényelmes és nagy autó. Csendes futás, kifinomult működés. Benzines-turbómotorok fogyasztása túl magas, de mellette szóljon, hogy még a Németországból behozott modelleknél sem jellemző a rozsdásodás. Ám az aknában műanyag a stabilizátor pálca és ezt érdemes gyakran megvizsgálni, hiszen előfordul az idő előtti elfáradás. Motorproblémák is szép számban előfordulnak ennél a típusnál.

5. Volkswagen Golf VII (5G1)

Sok van belőle az utakon és a márkajelzés magáért beszél. Az emblémának presztízsértéke lett az elmúlt évtizedekben, a Golf pedig egy mérce. Tisztességes helykínálat, az ülések kiváló tartásúak. Szervizelés szempontból a dízelmotoros és kézi sebességváltóval problémamentesebb az élet. Jellemzően 200.000 kilométer után kezd zsebbe nyúlossá válni a történet. Itt azért számítsunk nagyobb tételekre. A vízhűtéses EGR-szelep cseréje például kb. 200.000 forintos tétel. Ennél az autónál azt mondhatjuk, hogy 200.000 kilométerig jellemzően hűséges társ, majd jön egy erős hullám, sok mindent kell rajta cserélni a megtett kilométer után, majd újra elég csak karbantartani.

Gondoltad volna, hogy ez a 10 autótípus volt a legtöbbet szervizben, a 2021-es évben?

4. Nissan Qashqai (J11)

Egy újabb Nissan és egy újabb Qashqai. 1,6 benzines verzió a hegyekben erőtlen, de ingázásra a városban tökéletes. Prémiumabb érzet az elődjénél az utastérben. A dízel változat viszont hangosabb lett. Problémásak a tengelycsapágy csapágyai, melyek élettartama alacsony, nagyjából 30-40 ezer kilométer. Ennek az oka a gyenge és nem védett csapágy kialakítás. A CVT sebességváltó megbízhatósága sem teljesen stabil, ez is gyakori szervizelési probléma, így inkább a manuális váltóval szerelt változatot javasoljuk.

3. Ford Fiesta (‘13)

A lámpa tiszta Focus, a rács Mondeo. Szervizelés szempontjából a harmadik helyen állt 2021-ben. Bár stabil és megbízható autóról van szó, plusz egy jó hírt közölhetünk, hogy akik a tartósság miatt aggódtak, a Fiestában nem kellett kettős tömegű lendkerék a háromhengeresre, mert az ötsebességes váltó nem annyira hajlamos a fogcsattogtatásra. A Focusban és a Mondeóban, ahogy ugyanehhez a motorhoz hatsebességes jár, kellett a rezgéscsillapító lendkerék. Bár a tapasztalatok mindenesetre pozitívak és megnyugtatóak, mégis gyakran fordulnak meg a szerviznél ezek az autómodellek.

2. Fiat 500/500C (07-)

Hölgyek kedvence, egy igazi olasz ékszerdoboz. Ikonikus, szeretni való, városban pillanatok alatt leparkolunk vele, de mégis kényes a szervizelése. Sokan szerelmesek lesznek ebbe az autóba, de annyira olasz is az összerakása. Vezérműlánc csere gyakori szervizelési feladat ennél az autónál, de mindig jönnek ki újabb kisebb és nagyobb szervizelési panaszok. Lámpák, különböző hibajelzések, hátsó ablaktörlő végállás kapcsoló kábel és ilyen kis finomságok.

1. Opel/Valluxhall Corsa-D (S07)

a Solera 2021-ben legtöbbet szervizelt járművekről szóló listájában ez az autótípus szerepelt az első helyen! Érdekes, hiszen ésszerű döntésnek bizonyulna ez az autó, akár újról beszélünk, akár használtról. Bár a szervizelése nem drága és mivel jó nagy darabszámban gyártották őket, így van is sok szerelő aki ért hozzá. Amit negatívan ítélnek meg a Corsa tulajdonosok, az a motor. Alapjárata bizonytalan a hidegben, erre sokan panaszkodnak.

Végszónak annyit fűznénk hozzá

… hogy az autó szervizelése nem mindig ördögtől való. Ahogy fogfájáskor fogorvoshoz megyünk, a hölgyek a szép körmökért manikűröshöz, úgy az autónkat is szervizbe kell vinnünk, ha valami nem jól működik, vagy pusztán a rendszeres karbantartásra van szüksége a gépjárműveknek.

A Green Car Premium Szerviz pedig garantálja, hogy az autód és Te is hálás leszel a végeredményért.

Várunk Téged és az autód is!

AKCIÓS TÉLIGUMI, FELNI

raktárról, akár házhoz szállítva:

Irány a téligumik!

Önnek miben segíthetünk?

Ha Önnek sincs ideje várni és igényli a minőséget, a pénztárcabarát márkafüggetlen szolgáltatásokat – hívjon minket bizalommal!