Gumiabroncsok téli és nyári karbantartása
Kollégáinktól sokan szokták kérdezni, hogy mi a legjobb módja a gumiabroncsok karbantartásának, hogyan lehet megőrizni a gumiabroncsok tulajdonságait. Sokan elfelejtik, hogy az autó négy, tenyérnyi nagyságú felületen érintkezik az útfelülettel. Ezért rendkívül fontos, hogy megőrizzük a gumiabroncsok minőségét biztonságunk érdekében.
A gépkocsi megfelelő gumiabroncsnyomással történő vezetése és a gumiabroncsnyomás a terheléshez való igazítása javítja a biztonságot, a tartósságot és az üzemanyag-fogyasztást, nem beszélve a vezetésről. A nyári gumiabroncsoknál javasoljuk a jármű gyártója által ajánlott abroncsnyomást. Téli gumiabroncsok esetén a gumiabroncsokat 0,2 bárral a nyári gumiabroncsra vonatkozó ajánlásnál nagyobbra kell felfújni. Soha ne állítsd be a nyomást közvetlenül a vezetés után, mivel az autózás felmelegíti a gumiabroncsokat. Ne felejtsd el rendszeresen ellenőrizni a pótkerék nyomását is.
Be kell járatnom az abroncsokat?
Javasoljuk, a gumiabroncsok bejáratását a felszerelését követő első 500 kilométeren belül. Ezért első alkalommal kerüld el az erős gyorsítást, fékezést és hirtelen irányváltást. A bejáratás alatt a zsír megszárad a gumiabroncs és a felni között, így kapcsolódnak szorosan egymáshoz. Ne feledd, hogy 200 km után újra meg kell húzni a csavarokat!
Cserélhetem a gumiabroncsokat az első- és a hátsó tengely között?
A hajtott gumiabroncsok gyorsabban kopnak, mint a szabadon futók. Javasoljuk, hogy a gumiabroncsokat 800 kilométerenként cseréld meg az első- és a hátsó tengelyek között. Ezáltal a gumiabroncsok kopása kiegyenlítődik és maximalizálja az élettartamát. Ügyelj arra, hogy a gumiabroncsokat megfelelően szereld fel a gumiabroncs oldalán lévő gördülési irány megjelölése szerint. Ha a gumiabroncsok a megjelölt forgásiránnyal szemben vannak felszerelve, a vezetési tulajdonságok nem lesznek optimálisak minden körülmények között.
Hogyan tároljam megfelelően a gumiabroncsokat?
Az évszakok között a gumiabroncsokat hűvös, sötét és száraz helyen kell tárolni. A raktárhelyiség hőmérséklete +25 °C alatt, lehetőség szerint +15 °C alatt legyen. Ha lehetséges, a gumiabroncsokat természetes formában szabadon kell tárolni, hogy ne legyenek stressznek, nyomásnak vagy torzításnak kitéve. A hosszú ideig tartó tárolás során kialakult erős deformitások elszakadhatnak nyomás alatt. A gumiabroncsok nem érintkezhetnek oldószerekkel, például olajjal, benzinnel vagy kenőanyagokkal.
Mi történik, ha a gumiabroncs megsérül?
Ha megsérül az abroncs, akkor ne közlekedj alacsony nyomáson. Mindenképpen keress fel egy gumiabroncs szerelőt!
Önnek milyen autója van?
Kérjen egyedi ajánlatot még ma!
Ne hagyja, hogy autói műszaki gondjai késleltessék üzleti tevékenységét! Mi minden flottának egyedi megoldásokat kínálunk, és biztosítjuk, hogy az Ön autói mindig kiváló állapotban legyenek.
Keresse kollégánkat, és kérjen személyre szabott árajánlatot! Tegye meg az első lépést flottája gondtalan üzemeltetése felé!